Îndrăgostire


Am pierdut trenul de zece.

Ar trebui să-ți tratezi dependența
de trenuri, de gări,
de locuri în care vrei să ajungi,
îmi spui pregătindu-mi o cafea ready to go.

Eu tac și citesc mersul trenurilor;
un emir dintr-un tărâm ploios
a cumpărat un Orient Express
la mâna a doua.

Ăsta da chilipir!

În capătul străzii se schimbă șinele de tren
pe-un curcubeu din ceașca de cafea,
printr-o fereastră de compartiment
se zărește turnul cu ceas din centrul orașului.

Și dacă m-aș îndrăgosti de orașul
de dincolo de gară?
Nu râde, e posibil. De tine m-am îndrăgostit
și nu erai trecut pe nicio hartă.

Din biletele de tren voi face avioane de hârtie
și alei cu flori din peronul de pe partea dreaptă.

Mai rămâne totuși problema valizei,

cea cu etichete din lumea largă.


© SP

Imagine: Steve Hanks, There Are Places To Go